Köpvillkor

Jesses Lant- & Anläggningsservice har som mål att alltid ge professionell och hög service till våra kunder.
Nedan följer de köpvillkor som vi arbetar efter och som överensstämmer med gällande lagstiftning och våra egna riktlinjer.

Priser
Priset som gäller är det som är angivet den dag du gör din beställning. Samtliga produkters priser visas i svensk valuta (SEK) och inklusive moms.

Beställning
Vi förbehåller oss rätten att logga ditt IP-nummer vid beställning. Jesses Lant- & Anläggningsservice behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). Minderåriga (under 18 år) får inte genomföra köp utan målsmans godkännande.

Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din beställning.
Här är det viktigt att du fyller i rätt emailadress vid registrering. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med oss.

Betalningsalternativ
När du beställer från oss kan du betala med kort, mot faktura eller via direktbetalning. Vi samarbetar med Klarna och använder deras tjänster som sker enkelt och säkert. De håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade.

Fraktavgift
Fraktavgiften ligger på en fast summa och är idag 79 kronor. Vid köp överstigande ordervärde på 1000 kronor är det fraktfritt. Man kan även välja fraktsätt brev om varan inte överstiger 100 gram för 24kr.

Våra paket skickas med Postens Varubrev eller DHL – Sevice Point. Leveranstid – Beräknad leveranstid är ca 3-5 helgfria arbetsdagar. Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen.

Man kan välja hämta i butik som är gratis. Då beställer du här på hemsidan, Betalar med Klarna och vi plockar ihop din order så den är färdig att hämtas när du kommer. Vi kan även gå ut med din order om du inte vill komma in i butiken.

Beställningar från utlandet
Vänligen kontakta oss för information och beställning.

Leveransförseningar
Kan till exempel ske när en leverantör inte kan fullfölja sina förpliktelser med leverans mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen orsakat. Vi meddelar alltid kunden om leveranstiden kraftigt avviker från den vi uppgivit.

Transport
Vi använder oss av Postnord och DHL när vi skickar varor. Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till ombudet. Om ombudet inte åtar sig skadeansvaret kontaktar du oss på Jesses Lant- & Anläggningsservice via mejl eller telefon. Vi skickar för närvarande endast produkter inom Sverige.

Transportrisken
Tillsammans med vår fraktpartner står vi för transportrisken det vill säga risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för eventuell retur till oss.

Reklamation
Vid felaktiga ordrar eller defekta varor går det givetvis att reklamera ditt köp, vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. Reklamationer ska vara oss tillhanda inom 14 dagar från mottagandet av beställningen Skulle varan vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. För vi vill ju att du ska vara nöjd med ditt köp.

Kontakta oss och ange ordernummer, kunduppgifter och orsak till reklamation. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning. Vid giltigt returärende står Jesses Lant- & Anläggningsservice för returfrakten. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig. I det fall du har gjort en felbeställning och vill att vi återtar produkten debiteras du 20 % av ordervärdet samt fraktkostnad.

Ångerrätt
Du har enligt ”Distansavtalslagen” rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet av varan. Returnerad vara måste vara oöppnad och oskadad, väl paketerad samt orderbekräftelse bifogas med returen. Varorna ska vara väl förpackade i godkänt ytteremballage. Transportskador på grund av dåligt emballage debiteras dig som kund. Kontakta alltid Jesses Lant- & Anläggningsservice innan du sänder tillbaka varan. När vi mottagit paketet i retur återbetalar vi dina pengar. Frakt, returfrakt och kostnader för emballage står du som kund själv för, vi löser inte ut ofullständiga försändelser och återbetalar inga fraktavgifter.

Ej avhämtade paket
En beställning är ett avtal mellan oss och våra kunder/dig. Vid returer av paket som inte blivit avhämtade förbehåller vi oss rätten att debitera dig för våra omkostnader. Som för närvarande är 139 kr inkl. moms. Vi reserverar oss för eventuella prisförändringar när det gäller logistikombuds fraktkostnader och avgifter.

Kundregister
Jesses Lant- & Anläggningsservice lagrar personuppgifterna i ett kundregister, och kommer endast att användas utav oss. Uppgifterna används i postorderhanteringen, och ibland för att du som kund ska få del av erbjudanden och nyheter. Du kan när som helst tacka nej till att få sådana erbjudanden.

Förbehåll
Jesses Lant- & Anläggningsservice reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll. Av tekniska skäl kan det vara svårt att återge exakta färgnyanser på produkterna. Alla texter, bilder och upplägg får inte kopieras. Vänligen respektera detta.

Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att behandla din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg medan du handlar. Session cookies lagras inte på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Genom att bekräfta köpet i webbshop godkänner du automatiskt våra köpvillkor.

Force Majeure
Jesses Lant- & Anläggningsservice är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bland annat myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner, varningar, försäljningsförbud etcetera.

Om du har någon fråga eller något känns oklart är du alltid välkommen att skriva, ringa eller e-posta dina frågor till oss.

Vi försöker hålla så låga priser som möjligt. Detta kan ställa till problem för oss när våra leverantörer plötsligt ändrar sina priser mer än vad vår marginal tillåter. Därför förbehåller vi oss rätten att ändra priset på våra produkter så vi alltid har lite vinst.

Du väljer fraktsätt i kassan. Din order skickas inom 0-5 arbetsdagar förutsatt att varan finns i lager. Väljer du att göra en förskottsbetalning/direktbetalning så skickar vi ordern så fort vi ser att pengarna kommit fram.

Om du beställer mer än vad som finns i lager av en vara så restnoteras den varan i din beställning , det innebär att vi skickar den varan vid ett senare tillfälle när vi fått varan av vår leverantör. Det kan dröja cirka 1-4 veckor. Vi reserverar oss för eventuella oförutsedda snabba lagerförändringar. Vår webbutik kan visa fel lagersaldo. Våra leverantörer kan ha slut i sitt lager.

Dina personuppgifter

Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till någon annan. Genom att skapa ett konto i vår webbutik så godkänner du att vi lagrar dina uppgifter i vår databas. Vill du inte längre ha ett konto hos oss är det bara meddela oss detta. Då raderar vi alla dina uppgifter.

Lagar som berör e-handel